onsdag, oktober 26

Roliga timmen

Jag sitter på skolan och är trött, jag sitter på skolan och gör ingenting, jag sitter på skolan och tittar på en gräsmatta, jag sitter på skolan och orkar inte prata med olika veterinärer om sexuella övergrepp på djur för jag är hela tiden på gränsen till en Freak-Out av äckel. Lång mening! Bättre är att skriva i bloggen än att stirra på en gräsmatta.

Jag har haft roligt i Sjöträsk och Slagnäs i helgen. Sjöträsk är min hemliga värld som ni bara hör talas om. Jag brukar komma tillbaka till Umeå och prata om skogen eller om hur jag har dödat monster och plockat låtsasväxter i något dataspel. Jag har försökt ta ett steg bakåt och titta på vad som brukar hända i den där världen:


- Jag och Lars överraskar mamma (Lars skulle egentligen komma till Umeå men ställde in när jag berättade att jag hade tänkt komma). Mamman ser förvånad ut och det tar ett par sekunder innan hon förstår att det är jag som står där och inte en krympt-i-tvätten-Lars.

- Jag missförstår min bror när han säger en sak och menar precis tvärtom. Sedan blir jag själv ironisk, och det går fort som blixten ska jag säga er!

- Lars spelar Morrowind och har en grymt bra gubbe som kan spöa vilken gud som helst. Sen spelar jag och har en svag och långsam gubbe som har blivit yrkesmördare och gravplundrare. Jag har valt en ras som är immun mot is-magi den här gången och döpt henne till Uverlina. Nördelinörd.

- Mina mostrar önskedrömmer om mina framtida förhållanden och frågar sedan varför jag inte är ihop med någon av mina kompisar som de gillar (oftast H men också A).

- Jag och bror ser på Conan och skrattar åt sytrådsdansen och Donald Trump-imitationen.

- Jag och bror ser en gammal film med Bill Murray eller kanske Disney's Aladdin.

- Kusinbarnen kommer och hälsar på och frågar konstiga frågor. De tjatar sedan tills de får spela Super Metroid istället för Gammelgäddan.

- Jag skjuter upp hemresan till nästa dag - minst en gång.

( BILD: Dennis Hägg (c) )

5 Comments:

Blogger Viktor Öland said...

Ja! Det här vill jag läsa om!

oktober 26, 2005 1:23 em  
Blogger M said...

han är lite lik Johan Fransson, denna där.


hahahah raimznok ska jag skriva. det måste vara det bästa nånsin!

oktober 27, 2005 9:46 em  
Anonymous Anonym said...

Manis rulez everything around me!

oktober 29, 2005 10:36 em  
Blogger Manis said...

Raimznok:
Jag har aldrig haft nöjet att träffa Johan Fransson på riktigt, men en vacker dag kommer nog däremot Lars Östmanis till Umeå.

(Tack Vikis)
- C R E A M
get the Manis!
Dollar dollar bill y'all

november 05, 2005 2:00 em  
Blogger M said...

nu har jag skrivit, så nu måste du skriva!



zsykx

november 07, 2005 10:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home