torsdag, oktober 6

Buffy the Sunfish Slayer (Vinnaren i tävlingen har korats!)

Ikväll är jag ledig ett par timmar, för första gången på en vecka och jag tänker fira med att publicera en kort text! (Som att det inte är det jag har gjort hela veckan - snickrat ihop en tidning.)

Man kan ju tycka att det skulle vara nog med fiskar och mollusker för ett tag nu, men då tycker man illa fel! Man kan även tro att både jag och Örtman har varit inne i The Sphere (för den som har sett den filmen) och att det sedan dess är vi som med tankekraft styr vad som händer. Nu var det så att vi för några veckor sedan satt i flera timmar och försökte komma på vilket världens coolaste djur var. Vi sa ungefär att om National Geographic en dag skulle kunna stoltsera med en bild av en jättebläckfisk skulle det vara ASCOOLT. Det här var alltså ett par veckor innan rapporten i tidigare inlägg var presenterad och bristen på bilder gjorde att den inte var aktuell för titeln. När vi, efter en egentligen alldeles för lång stund av nördtugg, gick ut från fiket vi satt på hade vi kommit överens. Det var ingen flygödla som var det coolaste djuret och inte heller den gröna Nya Zeeländska papegojfågeln som inte kan flyga - det var, självklart, klumpfisken. För att förstå precis vad jag menar, se Rapport 19:30 idag och spola fram till ca 23.30. Och gör det NU.

Ett annat tips - i dagens DN: Intervju med Buffys pappa, Joss Whedon

Dagens tävling: Vad är det i detta inlägg som EGENTLIGEN ger mig min fullpott med nördpoäng?



(12 oktober) TÄVLINGEN ÄR ÄNTLIGEN AVGJORD!

Svaret jag var ute efter var, som vinnaren Viktorov uttrycker det:
"...extremt många nördpoäng genom magickortparafrasen. Magic är så nördigt som det blir."

Magic är nördigare än alla hockeykort man kan tänka sig. Gränsen är luddig till Warahammer däremot, jag vet inte riktigt hur jag ser på det i relationen.

Tilläggas kan att en annan tävlande (en av två) inte alls tyckte att Magic var nördigt och gissade därför blankt samt pressade mig på det rätta svaret.

5 Comments:

Blogger Viktor Öland said...

Mina nördpoäng får jag för att jag använder FlashGet för att ladda ner filmen till min dator.
Tävlingen går jag dock helt bet på. Vad får du dina poäng ifrån? Det var väl inget nördigt i det här inlägget alls?

oktober 07, 2005 12:59 fm  
Blogger Viktor Öland said...

Men jag uppskattar att du liksom jag, i demokratins namn, har ordnat blog-länkarna i bokstavsordning.

oktober 07, 2005 1:01 fm  
Blogger Manis said...

Jo, det finns något ultranördigt faktiskt. Arvid tog det direkt!

oktober 07, 2005 9:23 fm  
Blogger Manis said...

Jag vet inte. ALla karaktärerna är bara så gulliga och kärleksfullt porträtterade (även vampyrer och andra demoner) så tittaren är kompis med alla. Jag vill vara elaka Willow. Det finns ingen som alltid har rätt och man kan aldrig vara säker på vem som överlever och vem som hamnar i helvetet. Något annat? Nåt mer specifikt? Man måste nog även vara lite ockultnörd innerst inne för att gilla det.

oktober 11, 2005 12:51 em  
Blogger Viktorov said...

Haha! Klumpfisken är ju riktigt, riktigt äcklig. Och cool. Synd att man inte var vid feskekörka den dagen.
Enligt min mening drar du hem extremt många nördpoäng genom magickortparafrasen. Magic är så nördigt som det blir. På ett dåligt sätt.

oktober 12, 2005 9:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home