onsdag, oktober 19

Quiz you very much

Namn: Manis, det räcker
Född: Ja, för 25 år sedan
Stjärntecken : Lejonraorrr
Hårfärg: Nån mörkare blond
Ögonfärg: Blå som Sinatra
Längd: 162 kilometer
Kroppsform: Ärta
Senaste inköp: Sprayflaska från Muji till Hibiskusarna
Kall favoritdryck: Liva
Varm favoritdryck: Zoega
Snällast denna vecka: Vet inte, jag kanske
Säger ofta: ”KAFFEEE”
Saknar du någon nu? Alltid
Hur ofta är du på Internet? Toomuch
Gillar du dokumentärer? Favoriten är den om hur de NG-sponsrade forskarna INTE hittar nån jättebläckfisk med sina dyra prylar.
Nån jag stör mig på: Mig själv oftast
Tråkigaste ämnet: Quark och Photoshop
Roligaste ämnet: Intervjuteknik
Jag får ont i magen: Mer en konstant faktiskt, se ”Varm favoritdryck”
Om jag var döende skulle jag: Om jag vad DÖDEN skkulle jag..
Senast sedda filmen: Signs, jag blev rädd
Tivoli eller djurpark: Struts i Virvelvinden
Favoritsällskapsspel: ”Tea Pee TP in a Tipi”
Så vad händer ikväll? Spanska, Top Model, Dr Snuggles, y ahora me acuesto
Hemma eller borta? Hembygd
Bio eller video? Filmen jag har längtat efter i flera år, på vilken skärm som helst
Fotboll eller hockey? Tennis kanske
Bush eller Hamas? Tjetjener
Hund eller katt? Kanin
Plugga eller jobba? Plugga och längta efter Jobbet
Naken eller påklädd? Mjukisbyx
London eller New York? Inte London
Fotbolls-VM eller Roskilde? Global Fussball!
Sällskapsspel eller tv-spel? Det ska vi ha
Oasis eller Blur? Näe vet du vad
Sy eller snickra? Sny eller sickra
Café eller ölhak? Ölcafé
Danmark eller Norge? Nooooorge fjäll gå gå gå
Legalisera cannabis eller den svenska linjen? Sverige är inte Holland
Barn nu eller aldrig? Ahora, claro!
Varg eller björn? Jag är rädd för Björn
Våning eller villa? Hus 4-ever
Nyår eller midsommar? Sommar sommar sommar
Monarki eller republik? Svensk Damtidning
Fysik eller historia? På A svarar jag historia, på B svarar jag fysik
Idrott eller teater? JA TACK
Hejdå! Hej hej!

5 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Du ser verkligen inte ut som en ärta. Du ser ut som en snärta!

oktober 20, 2005 1:39 fm  
Blogger någon said...

Tjuvläsning ska du inte behöva känna det som - jag får ju skylla mig själv som skrev om den i lovisienstadtkommentarer!

Bloggen är inte hemlig på något sätt, att jag skriver att den är för henne är mest för att i förväg be om ursäkt för att den inte skrivs med allmänintresse som ledord, om någon som råkar hamna där skulle få för sig det och tycka att jag var trist och intern, hehe. Och jag kommer inte direkt att lägga ut den på bloggportalen.se om man säger så.

Läs på du om du vill, jag har ändå tjuvläst din skitlänge! :-D

(Och tack för komplimangen!)

oktober 20, 2005 2:13 fm  
Blogger Lovisienstadt said...

Varför vågar Bonnieto inte ha quiz?

Fati, tack för mailet. Jag hinner inte svara nu och vill be om ursäkt för det. But I love you.

oktober 25, 2005 5:31 em  
Blogger Lovisienstadt said...

Jag fattar vad du menar. Det känns som om folk ska tro att man tror man är Ebba von Sydow eller nån. Särskilt när man gör modequiz. När man svarar låter det som om man vore expert och vill visa upp sin smak för andra, när man i själva verket bara är ute efter en stunds nöje.

oktober 25, 2005 9:22 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tänkte precis säga ungefär detsamma: typiskt svenskt av er att tänka så damer. Jag vet att jag låter somen hippie eller en gospellåt, men alla är ju precis lika.. ointressanta. Envar sin egen Zlatan!

P.S. Quiz är lika bra som listor om man inte känner skrivinspirationen just den dagen. D.S.

oktober 26, 2005 12:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Home