fredag, oktober 14

Sloppy Seconds

Bästa TV idag: Den spjuvernöjde Horace kungör att Pinter har tilldelats litteraturpriset

Sämsta TV idag: Gomorron Sveriges lila orkidéer - hela inredningen i studion faktiskt

Bäst imorse: Go träningsvärk

Sämst imorse: Klassisk försovning

Bäst på skolan: Maddes inte helt diskreta uttråkningsgäääsp + Jag och Thiger fick Tjetjenien!

Sämst på skolan: Ingen svenskalektion…

Bästa låt: Habanera (akt 1 ur Carmen)

Sämsta låt: Vill ha dig - Freestyle

Bästa samtalsämnet: Spandau Ballet Spandau Ballet Spandau Ballet… vad heter låtdjäveln?!

Bästa Internet-snacket: ”jag och håkan har Diktator-VM. knappt tvåhundra matcher mellan olika diktatorer. resultatet utgår från deras ’meriter’. Idi Amin har öppnat starkt, 9-1 mot Batista och Hitler slog Caesar med 4-1”

4 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

är det martin och håkan som samtalar om diktatorer? jag älskar deras förhållande.

obs! för att få iväg den här kommentaren måste jag skriva hoqhbmjm, det tycker jag är att ta i. fhujk räcker.

oktober 14, 2005 2:03 fm  
Blogger Manis said...

You know it! Det bästa jag vet är reciterade MSN-dialoger mellan dessa två. Men jag kan inte förmå Håkan att börja blogga!
Och du Lovisa borde sova ordentligt innan tentan!
(det är faktiskt alldeles för många bokstäver i verifikationen ibland, så var det aldrig förr)

oktober 14, 2005 7:11 fm  
Blogger Manis said...

Mycket bra låt alltså:

With a thrill in my head and a pill on my tongue
Dissolve the nerves that have just begun
Listening to Marvin all night long
This is the sound of my soul
(This is the sound)

Always slipping from my hands
Sand's a time of it's own
Take your seaside arms and write the next line
Oh, I want the truth to be known...

Ah Ah Ah Ah Ah
I know this much is true
Ah Ah Ah Ah Ah
I know this much is true"

Finns på alla balladsamlingar som någonsin sålts, så den finns nog i mångas garderober.

oktober 14, 2005 2:06 em  
Blogger M said...

p g a regnsjuk plan har alla matcher i Diktator-VM skjutits upp på obestämd framtid. för övrigt, om man ska prata allvar, så kommer det där att ta år att spela igenom. det är fan 192 matcher, eller nåt.

oktober 21, 2005 2:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Home