onsdag, oktober 12

Gracias, Danke, Thank You, Kiitos, ευχαριστία, спасибо, Merci, Toffifee


Eftersom vi inte firar Thanksgiving i Sverige kan man vara tacksam varenda dag om man vill. Jag tackar ofta för saker vill jag tro, till exempel för att jag ändå inte får punka så himla ofta eller för att affären inte stängde innan jag hann dit. Idag är tacksamheten ett svepskäl för att inte skriva en sammanhängande text och istället ta det i punktform:

Tack för att jag har insett att jag inte dör om jag missar ett par timmar i skolan.

Tack för att tjejer inte behöver impa på killar genom att vara bra på olika sporter.

Tack för att jag tillåter mig själv att byta till en tunnare mer lättläst roman på spanska utan att känna mig som en loser.

Tack för att jag inte är dövblind och att jag inte var tvungen att bära hörselkåpor och ögonbindel längre än en kvart idag på studiebesök hos dövblindtolkarna.

Tack för att vår tidning är den bästa förstatidning som hittills har producerats på utbildningen.

Tack för att vi om en månad får en ny granne. Conan or no Conan.

2 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Bra att du skriver. Bloggar, alltså. MERA! "I wanna thank you, and thank you means merciiiii!"

oktober 13, 2005 12:04 fm  
Anonymous Anonym said...

Toffifee - vilket språk? Underbart ord, nästan lika roligt som dövblindbliven på norrländska!

Tack själv föresten, för att du var en sån bra ledsagare när vi nu ändå råkade vara dövblinda en stund och jag kladdade ner mig med tårta.

oktober 13, 2005 4:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home