lördag, januari 21

But I thought she hated Mr Darcy

Minns ni vad jag gjorde förra fredagen? Jag ska berätta nu när jag har smält det lite. Jag var med Binnike på Schmäck och hade trevligt men försökte samtidigt få tag på kära E för en telefonintervju hon hade lovat mig. Klockan åtta upptäckte jag att jag hade missat ett samtal från henne en halvtimme tidigare, men nu gick hon inte att få tag på. Jag gav upp efter några försök. På lördagen svarade hon. ”Jag kunde inte svara igår FÖR JAG VAR UPPTAGEN MED ATT GIFTA MIG!” Det fanns en domare och två vittnen och ingen bröllopsfest med gräddbakelseklänning, men det var lätt lika gråtmild stämning som dubbelbröllopet i Stolthet och fördom. Jag vet inte om jag ska gråta av lycka eller av självömkan för nu är hon inte bara min längre, nu måste jag dela med mig.

3 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Vad hade hon på sig, den ljuva E?

januari 22, 2006 2:21 fm  
Blogger Johanna said...

Vem är E?

/ Fran

januari 28, 2006 11:51 em  
Blogger Manis said...

Det är min Erika från Sjöträsk. Jag måste fråga henne massor med grejer. T.ex. om kläderna. Ska göra en lista.

januari 29, 2006 12:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home