måndag, september 5

När smaken är som röven

Jag satt och tänkte på Björn Runge igår och hur det kan ha gått så lång tid mellan DÅ när jag såg några av de bästa filmerna jag någonsin har sett, och NU när jag känner att det är dags att se dem igen. Det kan ha att göra med det tråkiga faktum att jag har pengar nu som jag inte hade förr. Men jag tänker lika ofta på ’Raymond – Sju resor värre’, som jag tänker på Aki Kaurismäki och Calamari Union. Lika ofta som på Vin Diesel och hans 2006-produktion Hannibal. Steve Martin och L.A. Story. Cable Guy, Zoolander och Anchorman. Idag på TV3 rev Homer Simpson sönder manuset till Cable Guy och anklagade det för att nästan ha sabbat Jim Carreys karriär, och i detta nu sitter Viktor hemma och älskar Seinfeld men avskyr Anchorman. Sötlakrits är äckligt säger jag, men min mun är inte din. Ingen kan se mina bästa filmer med mina ögon, men jag vill att NÅGON ska se Greger Olsson köper en bil! Rushmore! The Abyss!

Det var länge sedan jag fick nörda loss om film såhär mycket - jag vill tacka för uppmärksamheten. Och även tack till mig själv för att jag vågar. Jag vill få filmtips och jag vill ge filmtips nu. Freak out du med, film är kanske inte coolt men kul.

4 Comments:

Blogger Manis said...

Jag har massor av Chaplin som jag har köpt på 2nd hand, ho ho! Och Bottle Rocket finns såklart redan på min hårddisk.. Har inte hunnit med Life Aquatic än.

P.S. Jag vill lägga till Groundhog Day på listan, trots att jag avskyr Andie MacDowel sedan Four Weddings. D.S.

september 06, 2005 1:19 em  
Anonymous Anonym said...

life aquatic er jetebra

september 06, 2005 3:20 em  
Blogger Viktorov said...

En prins i new york är bäst

september 07, 2005 5:36 em  
Anonymous Anonym said...

när du skriver det är det så jävla fly med film.

september 18, 2005 10:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home