måndag, augusti 29

Bittra Surheter med Andy Rooney

För ett tag sedan sedan råkade jag fastna framför CBS 60 minutes, när Jane Fonda var med och berättade om sitt knäppa hippieliv. Andy Rooneys krönika på slutet var den här veckan speciellt jävla kass och jag känner mig fortfarande förgiftad av hans amerikanska gubbspråk. Den här gången malde han på om hur världen var bättre innan mobiltelefonen och drog det hela till sin spets när han önskade att Bell aldrig hade uppfunnit en telefon från första början. Jag ser tusen gånger hellre på Landet Runt om stripsätartävling på Frasses i Sorsele. Se även till exempel "Rooney: To Open ... Or Toss?" eller kanske "Rooney: When Did This Become Art?" som exempel på mossighetsrekordet i ointressant journalistik. QUIT WHINING, ANDY ROONEY! RETIRE - NOW, ANDY ROONEY!

10 Comments:

Blogger Viktorov said...

Nej! Andy Rooney får inte sluta! Det är ju den där gubbigt syrliga slutknorren man sitter och väntar på hela 60minutes. Ja, jag hatar honom, men till skillnad från dig älskar jag honom också.

augusti 31, 2005 3:51 em  
Blogger Viktorov said...

http://www.skunkworks.webaxxs.net/image.jpg

Det är såhär vi vill se honom, på hugget, med böckerna bakom sig, ett tecken på bildning och insikt.

september 01, 2005 6:00 em  
Blogger Viktorov said...

För det tredje, CBS-ankarna går aldrig i pension, de slutar när de dör. Vi har sett det förr och vi kommer att få se det igen.

september 01, 2005 6:06 em  
Blogger Manis said...

OK Viktor, men jag klarar fortfarande inte av den där gröten av högermarinerat BJÄFS som 60 Minutes är!

september 01, 2005 7:02 em  
Blogger M said...

fuck it, gubben har softa ögonbryn!

september 02, 2005 4:18 em  
Blogger Manis said...

HJÄLP, jag är underdog här!
(det är mycket svordomar på engelska med dig nuförtiden Martin.)

september 02, 2005 7:34 em  
Blogger M said...

"mitt nya favoritord är "fuck". fuck yes, fuck no, fuck it, fuck!, fuck x (där x står för valfritt ord eller människa)."

september 02, 2005 10:14 em  
Blogger Viktorov said...

Den där gröten som du talar om går faktiskt ned utan några större problem...

september 04, 2005 1:44 fm  
Blogger Manis said...

UTAN SYLT?! I dånt believe you.

september 04, 2005 2:36 fm  
Blogger Lovisienstadt said...

SKRIV MER!

september 05, 2005 8:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home