onsdag, mars 29

Källkritik stjärtkritik

EXTRA från VästerbottensKuriren:

"Hagamannen gripen
Den misstänkte Hagamannen har gripits. Enligt säkra källor ska den så kallade Hagamannen ha gripits. Det ska röra sig om en vanlig familjefar från Umeåtrakten. Mannen ska ha kunnat gripas efter att ett vanligt DNA-test genomförts.
Uppgifterna om den misstänkte Hagamannens gripande har ännu inte officiellt bekräftats, men uppgifterna kommer från säkra källor.
Polisen har kallat till presskonferens klockan 17.00 i dag."

Jag är bara ledsen för att jag inte fortfarande var på VK:s redaktion när rabaldret startade. HAGAMANNEN GRIPEN är för Umeå ännu större än 9/11, det går inte att förstå. Hoppas bara att det inte är som när Dalai Lama skulle komma till Fredrika och en halvtimme efteråt så skulle han inte det. Någon hade fått för sig att bjuda in honom men han tackade nej.

Jag tänker lova mig själv och er andra att inte ge Hagamannen mer uppmärksamhet än detta. Ända sedan han gjorde sig känd, och jag samtidigt flyttade hit, har jag försökt förtränga att han har funnits därute. Samtidigt som jag inte har varit helt dumdristig har jag vägrat vara rädd. Bra jobbat, polisen. Och tack. Nu skall jag inte ägna den här personen ett enda andetag till.

P.S. VK:s hemsida har kraschat så det är inte din dator det är fel på om du inte får den att funka. D.S.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

förstog direkt att vk.se va nere eftersom nyheten om hagamannen släppts! alla vill väl in o läsa om det =)

mars 29, 2006 3:38 em  
Blogger Viktorov said...

Fuck källkritiken i det här fallet. Det är klockrent! Ingen vid polisen skulle få för sig att läcka detta, isåfall ska han halstras!

Det här är väldigt stort!

Nyheten tar lätt plats bland Palmemordet, tidigare nämnda 9/11, Estonia och Anna Lindh! Man kommer att fråga; "var var du?"

mars 29, 2006 3:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home