torsdag, februari 23

Wie man auf Bäume klettert

Duktiga dagen
Jag skrev en novell i förmiddags, banne mig. En hel novell som jag visserligen kommer att göra små ändringar i men ändå. Jag är nöjd med resultatet. Är också glad att jag har insett mina begränsningar och håller mig till isbergstekniken. Jag pallar inte att beskriva det inre maskineriet "Jag är rädd. Hon är ledsen. Kniv i ryggen". Jippi och good for you duktiga Anna. Igår var även mitt reportage klart för korrläsning. Duktiga Anna.

Roliga dagen
Roliga dagen var också idag men började egentligen i fredags när jag och Långis handlade fika mellan andra och tredje perioden i OS-hockeyn. Prat om apor i träd på tyska. Hur de klättrar i träd och varför. Idag sågs vi på stan och gick till Schmäck tillsammans med min bror.
- Die Affe hängt im Baum.
- Der Affe. Die Affe. Heter det 'der Affe'?
- Vi går på bokrean och kollar i ett lexikon.
- Die bücher sind nicht teuer.
- Nein, sie haben sehr billig gewesen!
- Jag VET att det heter 'der Affe'.
- Jaha, ja jag vet inte.
När vi har diskuterat bestämda artiklar ett tag, pratat högt och fått ur oss all tysk stereotyphet, reser sig tre tjejer vid ett annat bord och ska gå. De pratar tyska. De är riktiga tyskar! Det var jättekonstigt och jag skämdes flera ton, men det var det värt. Det var sjukt rolit.

7 Comments:

Blogger Viktorov said...

Es war sehr toll!

februari 23, 2006 8:42 em  
Blogger Lovisienstadt said...

HAHHAHA! Så bra! Så fin bild! Jag älskar långis och kortis!

februari 23, 2006 11:34 em  
Blogger Viktorov said...

DET ÄR DER AFFE!

Ett av undantagen som bekräftar regeln.

februari 23, 2006 11:59 em  
Blogger M said...

jag har två tyskor i min klass. en heter Beatrix men kallar sig själv Trixi, den andra heter Constanze och är snäll. men vadå porrfilmsnamn.






yizdcaur, nästan Arvidsjaur!

februari 26, 2006 11:23 fm  
Blogger Manis said...

OK Raimznok, jag kommer från Yizdcaur.

De heter iaf inte Affe und Affe, de där tyskerna.

februari 26, 2006 11:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag diggar schmäck-incidenter. Björn "Affe" Afzelius. Der Affe?

februari 28, 2006 3:20 fm  
Blogger Manis said...

Jag råkade skapa en incident igen igår när jag råkade prata högt om vad en klasskompis hade berättat - om sina vänner, för mig - så att två av dessa absolut och till 100% hörde vad jag sa. Då skrattade och gömde mig för dem, som vanligt.

februari 28, 2006 4:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home