måndag, januari 4

Sökes: anglofiler och förritin-freaks

Reklam Reklam Reklam.

Bath är ett urtjusigt ställe ungefär två timmars tågresa från London, Englands huvudstad. It is very lovely there. Jag har aldrig varit där, men i många serier och filmer jag sett, många baserade på Jane Austen-romaner så är det very lovely i Bath. Hallå man åker dit på semester på artonhundratalet. Jag tänker bo på B&B eller nåt annat quaint när jag åker dit. I'm telling you; när. Gillar man Dickens på ett ohälsosamt sätt bör man också åka till Bath. Förutom all kostymdrama-pörr så finns det här även romerska bad och så kan man ta en promenad eller kanske hellre åka ett fordon till Stonehenge om man är rollspelare/hedning.


Man kan träffa snygga trevliga artonhundratals-dudes i Bath.
Lite läskigt dock när de liknar ens kompis Petter.

4 Comments:

Blogger pop my heart. said...

åh! det där låter som en tokbra resplan!

januari 05, 2010 10:29 fm  
Anonymous Ivona Tinkle said...

Jag kan inte nog applådera detta beslut. Bra!!! Bravo!!! Detta kan endast toppas av ett besök på Borta med vinden-museumet i Atlanta. Men jag måste säga att fastän Mr What's his name i Northanger Abbey var en mkt tjusig karl, så blev jag mkt besviken på filmen i övrigt. Hon hade ju en personlighet värdig en hatthängare den där kvinnan!

januari 05, 2010 4:02 em  
Blogger Manis said...

Hon är en riktig tönt, jag håller med. Cute as abutton men TÖNTIG. Misstänker dock att det finns mycket annat urtjusigt att ägna sig åt i denna stad förutom redan nämnda aktiviteter. Ska ägna mig åt mer research.

januari 05, 2010 5:23 em  
Blogger Lovisienstadt said...

Asså du vet att jag vill.

januari 22, 2010 1:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home