torsdag, december 31

Modebloggen

Asså det här är ju ingen modeblogg men jag vet inte vad jag ska sätta för rubrik. Jag har en hel bok om rubriker här hemma i hyllan och har försökt studera fenomenet i så många år men jag kommer aldrig att bli en bra redigerare. Och nu nog med gonzo-sidospår. Det riktiga ämnet är å andra sidan ganska tråkigt för de flesta utom för mig men det skiter jag som vanligt i. Jag har köpt nya kängor och den som gjort detta möjligt är min kära och numera fattiga moder. Jag vill också tacka min shoppingassistent Lovisienstadt för råd och sällskap i friluftsporrbutiken. Utan er hade detta aldrig hänt. Här är de Snygga För Att Vara Kängor-Kängorna:




Det jag tänker/vill göra med dem är

1. klampa omkring på parketten i slottet Versailles och göra svarta märken
2. klafsa runt bland slöjnäten i gamla hamnen på Fjäderägg
3. klafsa runt i Berlin, eller kanske utanför Berlin
4. klampa omkring i svenska fjäll (OBS med 'sommarknytning' som jag fick lära mig i butiken. Ger gärna lektioner.)

Annars är jag ju inte så fågelnördig. Har förutom dessa bara fått ett tubstativ och en megastor fotobok med fågelbiler i julklapp.

2 Comments:

Anonymous iHanna said...

Är sommarknytning runt vristerna? Jag var i Versailles och tappade bort kamerafodral, kolla i parken vid dammen när du är där!

Snyggaförattvarakängor-kängor!

Gott nytt år!!!

december 31, 2009 1:53 fm  
Blogger Manis said...

Nja alltså man använder dom där extra hakarna och knyter löst i skaftet..
(har döpt om lägenheten till Versailles)
Kramiz Hanna, gott nytt!

december 31, 2009 9:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home