tisdag, april 3

Trade a smile with someone who's blue

Den som tycker att jag skriver om nästan för personliga saker kan sluta läsa nu.


Jag har en vän som jag har känt i evigheter som heter Arvid. Idag tänker jag hylla honom.
Mitt liv hade varit ett m-e-g-a-tråkigt grått moln om jag inte hade lärt känna Arvid för (minst) tio år sedan. Han är ofantligt rolig och inte rädd för vad folk ska säga om honom. Ibland är han lite för snäll och säger inte nej när han egentligen inte har tid och ork.
Det tog Arvid ungefär två sekunder att komma till mig på Vårdcentralen när jag ringde och berättade att min pappa hade dött. Sedan satt han i en hård soffa med mig en lååång stund medan jag stirrade rakt fram. Det var åtta år sedan.
Jag kan inte minnas att jag någonsin har tackat dig för allt du gjorde för mig då Arvid, så nu vill jag göra det offentligt så att de som inte redan vet det förstår vilken fantastisk människa du är. TACK ARVID!
Vi ses snart!


Ja, bilden är (C) era morsgrisar

8 Comments:

Blogger Helena Hägglund said...

Jaadu Anna. Kan jag se det här som en hyllning som man får skriva under på? Isf tänker jag också skriva under på att Arvid är bra. Han är helt enkelt KING! Jag kom att tänka på det ännu mer i helgen. Jag saknar dig Anna och ser fram emot att träffa dig på måndag. Kram

april 03, 2007 9:10 em  
Blogger Pernilla Berglund said...

Vad fint om Arvid. Och Anna, nu är jag back on the net. Är i arjeplog och ville bara skriva lite, jag fattade inte vad du menade om det där jag skulle göra på din blogg, vad är det? nån lek, en tävling? fattar inte. skriv och förklara. Jag är tydligen dummare än jag ser ut. kram.

april 07, 2007 11:41 fm  
Blogger Viktorov said...

l'Arv rular ju ganska fett. Jag stämmer in i hyllningskören, även om jag inte känner honom på djupet. Men jag vill ha mer av dig, och jag vill ha det nu! Kaffe någon dag?

april 16, 2007 3:52 em  
Blogger physalis said...

vilken fin hyllning! Han var finklädd i pingvinfrack och charmörmustasch i helgen och skålade i champagne från scenen. kanske firade han sig själv till och med?!

april 24, 2007 10:51 em  
Blogger Viktorov said...

Asså de händ ju ingenting här.

april 29, 2007 6:49 em  
Blogger Raisa said...

Jag skulle vilja kunna rekommendera låten "Starke Arvid" med Ola Frukt & Flingor, men den handladar om en kille som tar "hormonpreparat".

maj 04, 2007 7:46 em  
Blogger Viktor Öland said...

Jag uppdaterar mer än du, manis!

maj 07, 2007 10:55 em  
Blogger Pernilla Berglund said...

anna, du måste kolla bilden på min blogg, jag önskar den var sann! puss

maj 11, 2007 4:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home