onsdag, mars 28

Hundskålen

Jag sitter och längtar hem till Sjöträsk. Jag kan inte (vill inte) leva utan Toilet Princess. Jag är så lycklig att jag har den där vita klumpen stående på övervåningen. Jag har redan spelat upp två omgångar batterier i kontrollen och har halva spelet kvar. Varje dag så får jag rida på min häst, fiska och leka vovve! För att inte tala om att ansvara för at världen inte går under. Det var meningen att jag skulle få mitt Wii (och Lars) den där lördagen för en månad sedan. Jag har Flanellskjortan att tacka för att han övertalade mig att gå till Game och tjata, några sekunder senare kan de ha hunnit ringa nästa person på listan.

Igår träffade jag en man som såg ut som Gollum. Han var mycket trevlig och positiv till framtiden och inte alls förstörd av flera hundra års destruktivt förhållande med en plåtbit.

Dagens Tupperware: crépes med Blå bands Tandoori-färssås eller svampstuvning. Mamma steker de tunnaste finaste pannkakorna, hon fick med lite dinkelmjöl till och med.

Mina finnar har hittat ett hem. De växer och frodas endast under näsan. Här är den fjärde på två månader (jag brukar i vanliga fall inte få finnar alls, min lyckost). Om man tittar längre ned så ser man även hur plågad en mun kan bli efter lika lång tid i lapplandsklimatet.
Jag har blivit en fena på Photoshop, man ser inte ett spår av min inte så tjusiga mustasch. (Den är blond Elin = inte alls vacker)

Jag älskar att måla. Jag trodde förut att jag aldrig skulle kunna uppskatta en akvarell med naturmotiv, men jag tycker att det är så himla fint. Det är så roligt.

"Är jag bara hypokondrisk eller har jag struma?" brukar jag tänka.

I helgen är det marknad i Arvidsjaur. Man har varit så smarta att man har flyttat fram den någon månad så att den inte infaller mitt i den årliga köldknäppen. Arjeplog och Jokkmokk håller däremot fast vid sina datum, de gillar vitfrusna kinder och tår utan känsel.

Snart kommer första ägg-påsken för mig sedan 1999. Det kommer att bli en högtid av missbruk och det blir inte i form av Irish Coffee på morfars veranda det här året, utan i form av krav-ägg i skymundan. (De ekologiska är de med en nolla först i stämpeln. Då vet man om man har tappat kartongen.)

Jag har hört att man kan cykla i Umeå nu, utan att sätta livet på spel. Så då kan man inte skylla ifrån sig på vintern längre när man skaffar nytt 10-kort på Ultra. Jag vill köpa en ny cykel på SecondHand Sport och susa över ängarna till Baggböle.

2 Comments:

Blogger Raisa said...

Äggmissbruk, vad festligt, hoppas det är gott! Jag gillade aldrig ägg innan heller, men jag skulle gärna måla några men det görs inte hemma hos mig längre. Jag saknar mest den där proceduren med placerandet i äggkopp, knäckandet av skalet, saltandet och så vidare. Lite som att äta sushi som irriterande nog är en grej jag inte gillar. (som smak alltså)

mars 28, 2007 9:26 em  
Anonymous Anonym said...

blonda mustacher är jättefina hörru.

mars 29, 2007 10:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home