fredag, mars 30

Yrket

Jag kan just nu komma på två sysselsättningar som är väldigt underskattade:

1. Lärare, för att man får bara höra talas om när man gör fel. Varken elever eller föräldrar visar uppskattning för de övriga 99 procenten av den tid man lägger ned.

2. Skribent, anledningen till att det här inlägget kom till. Igår berättade någon för mig om hur hans essä som han jobbat med sedan Törnrosa stack sig på sländan, är publicerad men utan att han fått en enda krona för besväret.
MENÅÅÅÅ jag hatar att folk tror att texter är gratis "för att man redan liks har skrivit dom"
...skrev jag till honom.
Jag har valt ett knivigt yrke.



4 Comments:

Anonymous Anonym said...

håller helt med, bra sagt. mer pengar åt skribenter, prontoh

mars 30, 2007 9:20 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller med vad gäller lärare... dessutom har varje människa en åsikt om skolan, fast de egentligen inte har någon koll på hur det egentligen är...

Men som tur är vägs det upp av alla de trevliga ögonblick man upplever tillsammans med sina elever.

mars 31, 2007 12:31 fm  
Blogger Raisa said...

Ja herregud, som att skriva inte är ett arbete för att det "bara kommer" ur huvudet eller att man "bara" sätter ihop lite fakta etc.

Och alla tror att lärare har ett jäääääättelångt sommarlov.

mars 31, 2007 6:04 em  
Blogger VISION said...

folk tror också att bilder är gratis, väldigt märkligt eller hur?

april 01, 2007 11:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home