onsdag, mars 28

Vinn en applåd

Två långa poster på samma dag, jag vet, men det här var en så himla kul lek.
Innehållet är endast min mp3spelares 512mb-innehåll, samt några bonuslåtar. 15 av 22 rader är antagligen skrivna av samma (guldlockiga) person, men låttitlarna blir nog svårare att lista ut. Jag förväntar mig att dessa ska ha minst ett rätt: Jean-Lars, Skjortan, Lovisienstadt, Pillan, Jossan.

”Step 1: Put your iTunes or equivalent on random.
Step 2: Post the first line from the first 30 songs that play, no matter how embarassing.
Step 3: Bold out the songs when someone guesses correctly.
Step 4: Looking them up on Google or any other search engine is CHEATING!”


1. Heaven knows that I love ya so but he don't know what's real

2. Jenna uppi norrland hava ve komme till en punkt

3. Time takes care of the wound so I can believe

4. Back when we started we didn’t know how hard it was

5. Measuring a summer's day I only finds it slips away to grey


6. Å Grönöga ät se in i bröstet mitt


7. Bright light almost blinding black night still there shining

8. As I walk down the highway all I do is sing this song

9. We were young and so inspired we weren’t the only ones who thought we’d change the world

10. Fiirhundra år…

11. Hava je hort hava je hort att a…

12. You need coolin' baby I'm not foolin'

13. My friends from high school married their high school boyfriends


14. It sounds just like a scream I don't know what you mean Your witchcraft's all around me In your ragged pagan scene


15. Förr när i var önger var i spe å tonn men sedan ha i stoppe mötje inni monn

16. Här är en historia som är sann den handlar om hur man kan handla fel ibland

17. Lyin cheatin hurtin that’s all you seem to do

18. Leaves are falling all around It's time I was on my way

19. There is nothing special about me I’m just a…

20. Fall in light fall in light…feel no shame for what you are feel no shame for what you are…

21. He jär se mötje falit å he jär se mötje bedrövlit


22. Working from seven to eleven every night

Bonusfråga:

23. Standing tough...



OBS! Man får skratta om jag har skrivit fel


20 Comments:

Blogger Flanellskjorta said...

12: Whole lotta love - L to the Zep. (Jag är på eld! (korrekt översatt))

Jaha... där extinguishades jag med ett fräsande pff.
This is hard woman!
But I love you still!

mars 28, 2007 4:44 em  
Anonymous Anonym said...

21 är ju Euskefeurat och jag vill minnas att låten heter Skvelarn (stavning??) eller något i den stilen.

mars 28, 2007 6:34 em  
Blogger Jean-Lars said...

HAAAAAhahahaha! What a beautiful world this will be. What a glorious time to be free!

mars 28, 2007 7:44 em  
Blogger Jean-Lars said...

åsså, join the witche's ravehaaa!

mars 28, 2007 7:52 em  
Blogger VISION said...

13. dixie chicks - the long way around?

mars 28, 2007 9:59 em  
Blogger Manis said...

Rätt, rätt rätt och rätt!

mars 29, 2007 8:39 fm  
Blogger Manis said...

(Jag gjorde 23 jättelång Lars, så du skulle kunna minst en)

mars 29, 2007 8:41 fm  
Blogger VISION said...

jag ska göra en också! gissa!

mars 29, 2007 12:52 em  
Blogger Jean-Lars said...

Kul Anna men jag kunde den faktiskt efter tre ord typ. Ville inte avslöja dom här för det var så lätt men 2, 6 och 10 är Glesbygd´n iaf.

mars 29, 2007 12:55 em  
Blogger Manis said...

Bra Lars, men vilka låtar!??!!?

mars 29, 2007 12:57 em  
Blogger Jean-Lars said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

mars 29, 2007 1:10 em  
Blogger Jean-Lars said...

Parasita, Grönöga och 400 år. I den ordningen.

mars 29, 2007 1:14 em  
Blogger Manis said...

Jag blir jättegärna förnedrad bara du gör en tävling som jag få vara med och gissa på!

mars 29, 2007 1:15 em  
Blogger Joanna said...

hej anna jag fattar inte hur det gick till men jag kom in på din blogg. jag du vet internet, he jär ju fantastiskt.

det kändes som jag tjuvläste, därför avslöjar jag mig istället.

nummer 16 är förresten konsumvisan.
den skickade joppe mig en gång.
han tyckte på något sätt att den handlade om mig.
jag har då aldrig hört på maken.

mars 29, 2007 6:12 em  
Blogger Manis said...

Åh då skulle jag vilja gå och handla med dig, för det är såklart alldeles rätt. Så himla kul att du tittade in!

mars 30, 2007 9:39 fm  
Blogger Viktorov said...

Ettan är ju Kelis eller någon annan snuskig R&B-tjej.

april 01, 2007 9:03 fm  
Blogger Viktorov said...

BTW, jag har kopierat detta.

april 01, 2007 9:03 fm  
Blogger Manis said...

Snuskig? Klart det är Kelis!

april 02, 2007 9:43 fm  
Anonymous Anonym said...

5. är definitivt Zeppelin

8. tror jag är zep

17. och 18. kan vara zeppelin oxå.

men låttitlar ??

april 04, 2007 8:11 em  
Blogger Manis said...

Såklart du har rätt Limpan, du är inne på den där majoriteten av låtar som jag råkade ha i spelarn. Jag ger dig fyra av fyra rätt bara för att du vågade gissa samma på alla.

april 14, 2007 1:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home