fredag, september 29

Gamle vän

Jag såg i en gammal post att förra storloppisen hade fått ett helt eget inlägg. Jag vill be om ursäkt till den här upplagan och hedra den med en inköpslista. Ingen glömd..

En rulle svart 40 mm band med blommönster, 20:-
Fem skivor klassiskt, 50:-
Blått träskrin med blommor, 120:-

Inga dalahästar eller plastpånnisar den här gången. Jag och Phillips delade på 10 skivor för 100 :- och fick efter lite tjat blanda CD och LP. Jag fick två Dvorak, en Sjostakovitj, en Berlioz och en vinyl med Burt Bacharach-hits. Tygbandet är fab och ser ut som vardagsrumsgardiner från 1989. Träskrinet är rätt stort och där ska jag förvara mina kära juveler.

På söndag är loppisen på Umåker, men skivmarknaden på Nolia. Jag tror däremot att jag mest ska lyssna på Erik Holmlund, dricka kyrkkaffe och spela bingo. Jag hoppas jag hinner med allt, eftersom jag m-m-m-måste ha de där fyra skivorna som jag bara m-m-m-måste ha och bingodarret gör sig påmint redan idag.

1 Comments:

Blogger Manis said...

Ingen loppis, men allt annat! Jag kanske bloggar om det, vi får se..

oktober 01, 2006 11:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home