fredag, december 15

Julspöket

Den här Dickens-fanatikern (?) har aldrig tidigare läst A Christmas Carol. Jag började på den igår. Scrooge är sjukt snål och hans clerk är så fattig att jag måste göra något åt det. Jag har länge tänkt börja ge bort saker till folk som vill ha dem, och om inte det funkar kommer Myrorna att få dem. Eftersom det är jul, behöver man inte svara på konstiga quiz-frågor. Man säger helt enkelt bara GODDA' när jag frågar VEM VILL HA?



"Ett historiskt reportage"

Wordsworth Classics, engelska, men en äldre version

7 Comments:

Blogger Viktorov said...

Lewd! Du har spammat min blogg. Plus att jag tror att du varit ute och cyklat. Visst menade du att Eminas ben och fötter är söta, inte mina i kissvatten? Jag får det inte att gå ihop.

december 17, 2006 8:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej Anna!

Om du hemsk gärna vill bli av med häxboken kan den få flytta hem till min pappa som följde Guillous häxserie på teve. Hanna kan ju få agera bud...

december 18, 2006 9:37 em  
Blogger Manis said...

Åh, jag ska ta ge den till henne imorrn. Den ryms bara inte här hemma, för jag orkar nog aldrig läsa den igen.

december 20, 2006 12:14 fm  
Blogger jonas said...

Hej Anna jag vill inte ha nanting. Men jag vill onska dig en himla God Jul. Kramis

december 21, 2006 10:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Nu du! Det behövdes tydligen ett kvartal och en japanresa till för att dina hjortronsaker skulle ta sig till Umeå. Det gör de om 3 timmar, fås av Lovi senare!

december 23, 2006 7:30 fm  
Blogger Manis said...

Åååh, Johanna din galning! Du är sjuk i ditt huvud. Alla japanresor har gjort dig alldeles för generös.

december 28, 2006 3:52 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för boken, fick den av Hanna igår!

januari 04, 2007 11:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home