söndag, augusti 1

Dags för utflyktsblogg: XXX mitt i somrigaste sommaren

Fordonet var som vanligt Skåda Felicia och turen gick till Lillskärsudden. Där bor man i lyxvilla eller okynnesmyser i Stugan inkl tillhörande skjul med tjärpapptak. Hit kommer vi objudna för att samla fågelarter och när man ligger under 200 Sverigekryss är det mer sannolikt att naturen bjuder till och man får TRIPPELkryssa. Den förväntade kustsnäppan håvade jag in, men där fanns också den elaka men ändå gäla tuffa coola kustlabben. Tog också dippen från Fjäderägg 07, den enorma skräntärnan.


E4 var totalironisk och vägrade bjuda på nationalromantik.


Den Andre aka Börd Laver somnade af Fägrings Utmattning.


Vi Gainade till Max (anledning: se ögon-röd-svärtan) och mindes barndomens jordgubbspenicillin.


"Utg h keng uen unbee /Stuöreninen"
hälsade infödingarna på Lillskäruddska och utnämnde oss till kungar.


Visade sig ju då ej vara någon Final Frontier prexis.


Varpå jag insåg att jag hade åkt ut på äventyr på offentlig plats i Blå Pjamasen.


Öland var noggrann med att inte kika åt badarnas håll pga Aina Skräck eller mer.


Här odlar Lillskärsuddingarna sin huvudföda. 80% av måltiderna består av denna gröda.


När tredje krysset var säkrat och det började bli glest med nya Pipps att kika på, skiftade min koncentration som vanligt över till Coola Strand Skräp (se tex "Xryssens Dag"). Stod på Besvikelsens brant 0,5 sekunder innan jag fyndande detta härliga måskranium med tillhörande ryggrad och alger.


Fick en sedvanlig spigg (se "Xryssens Dag") av Den Andre som tröst för Brist Af Skräp.


Det skulle man inte kunna tro, men det var faktiskt ej skräntärnan som orsakade Hålet. Denna krater skapades tex när Gustav Lindberg i Äppelkriget satte sig ner och fjärtade. OBS! Det var alltså INTE när Den Andre låg här och tupplurade.


Besparade världen en Oj Mina Underkläder Blev Genomskinliga Chock genom att ej bada.


Passar härmed på att återanvända den gamla sarkasmen
"Usch va fult jag kräks".


3 Comments:

Anonymous Guarrrpprr said...

HAR KOMMER EN SPANSK KOMMENTAR FRAN TVA GRUARRRRPPAARRRS

GRATTIS TILL X

augusti 01, 2010 8:02 em  
Blogger Manis said...

SÅ GÄLA SNYGGA VERSALER GRRUUARRPPASSS

augusti 01, 2010 8:05 em  
Blogger Viktorov said...

Hejhej

augusti 02, 2010 6:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home