lördag, mars 1

Gissa Manis Dag

Idag har det hänt olika saker som vanligt, men kanske en aning mer mondäna händelser än andra dagar. Eftersom jag är invalid (se nedan) tänkte jag för en gång skull berätta lite kort om min dag, i listform. Sen ska jag inta fåtöljposition med SF-drottningen LeGuin i händerna.

LISTAN LYDER

Vattengympa på Iksu Spa
Lunch på Iksu Spa
Gymma på Iksu Spa
Shoppa på Game
Fika med Magnus, Lars, Johannes och Marie
Spela Lego Star Wars med Magnus
Stuka foten
Äta risgrynsgröt och låtsas att det är julafton
Dricka Campo Viejo (Reserva 03) och äta Toblerone
Läsa The Left Hand of Darkness

Det som egentligen är mest intressant med den här listan är att om vi dekonstruerar den så kan vi helt förändra min dag. Det kanske inte alls var så det var? Det var kanske snarare så att jag gjorde allt i bokstavsordning?

LISTAN LYDER NU

Dricka Campo Viejo (Reserva 03) och äta Toblerone
Fika med Magnus, Lars, Johannes och Marie
Gymma på Iksu Spa
Lunch på Iksu Spa
Läsa The Left Hand of Darkness
Shoppa på Game
Spela Lego Star Wars med Magnus
Stuka foten
Vattengympa på Iksu Spa
Äta risgrynsgröt och låtsas att det är julafton

Den dagen ser ännu mer interssant ut, om inte annat eftersom jag började dagen med ett glas vin och hade vattengympa efter att jag hade tappat foten. Det hade varit ännu roligare om vi hade spelat spelet innan vi köpte det också. HA HA! Jag förstår att ni bara längtar tills jag tar mig i kragen och börjar skriva romaner. (OBS! lite ironi, fast inte 100%)

My best,
Manis


P.S. Simon kom trea i Lilla Vasaloppet idag, och de som kom före honom tränar till och med skidåkning på fritiden! (alltså den tid som Simon spenderar på innebandyplanen) Grattis gullis! D.S.

3 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Hej mitt gull. Vill bara säga (eller jag vill säga fler saker: ÄLSKAR DIN BLÖGG) att jag äter Toblerone en gång om året, typ, och att den dagen var just IDAG. Fick ett infall. VI ÄR TVILLINGSJÄLAR!

mars 02, 2008 1:09 fm  
Blogger Raisa said...

Åh, men om du levde enligt alfabetiskt ordning och började med vinet kan man ju lätt förstå missödet med foten och att du fortsatte med vattengympa trots det. Fast då hade du ju antagligen hunnit gymma av dig ruset för länge sen innan det förstås. (Gud vad jobbigt att få alfabets-ocd och vara tvungen att göra sin dag i alfabetisk ordning.)

Jag längtar efter dina romaner! Skriv en då!

mars 03, 2008 6:52 em  
Blogger Manis said...

Kära Lovisienstadt, vi är ju multisläktingar eller hur!? Mor, dotter och tvillingar på samma gång! Fast jag äter nog Toblerone kanske 12 ggr per år.

Kära Raisa, vilken tur att du finns som inspiration för mig med din perfekta mix av självförtroende/ödmjukhet. (Det där hade låtit helt ironiskt om jag hade skrivit det till vem som helst utom till dig!)

mars 03, 2008 10:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home