torsdag, februari 28

Tipsa lilla stressknuten

Idag försöker jag ta mig tillbaka till mitt lugna "Ja ja jag gör det sen men först ska jag göra det här roliga" - jag. Jag hamnade lite efter med skolan under helgen och hade väldigt bråttom hela måndagen med att komma ikapp. Sedan hade jag bråttom halva tisdagen och var under onsdagen (igår) tvungen att bestämma och ta krångliga beslut snabbt snabbt snabbt och blev knäpp i huvet. Sedan dess har jag inte kunnat varva ner och känner mig som en stor dubbelknut av stress. Förra gången tog det en vecka av jullov innan jag blev mig själv igen men nu behöver jag lite tips och tricks för jag har inget lov förrän i juni. Jag behöver sluta tänka på stressen så jag provar gärna alla distraherande knep ni kan komma på. Gärna fysiska aktiviteter men helst utan alkoholfaktor. Kom igen, hit me!

(senare visade det sig att...)

Bra knep #1: Läsa svår litteraturteori.
Bra knep #2: Bra musik på hög volym, gärna live och gärna Symfoniorkestern vid Norrlandsoperan.
Bra knep #3: Träffa bra personer.

6 Comments:

Blogger Helena Hägglund said...

Mitt bästa tips är alltid: SPRING!!! Fast egentligen så är det bästa tipset att komma och hälsa på mig, för jag saknar dig.

februari 28, 2008 8:41 em  
Blogger Manis said...

Vad bra, nu känns det bra i hela kroppen för en stund. :) (Jag fick bara ont i halsen när jag sprang igår. Det var minus tio.)

februari 28, 2008 10:24 em  
Blogger Lovisienstadt said...

Mitt bästa tips: VAR MED DITT BARN SOM HETER LOVISA. OCH LYSSNA PÅ SIBELIUS.

mars 01, 2008 1:37 fm  
Blogger Manis said...

Ja lilla barn, mamma Manis känner sig alldeles lugn när hon är med dig. Det är tur.

mars 01, 2008 9:00 fm  
Blogger Lovisienstadt said...

MANIS. Jag har köpt fem LP-skivor idag! Mahler, Sibelius, Mozart, Strauss och nån till som jag glömt. Let's nörda! Kanske ska vi lyssna på Sibelius och läsa Lessing? Nörd, nörd, nörd. Åh, vi är bäst på det.

mars 03, 2008 7:00 em  
Blogger Manis said...

Ååååå käraste nördfrände, så fantastiskt insnöade vi kommer att bli! (om det är möjligt att bli ännu mer?)
Pussar från Manis

mars 03, 2008 10:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home