torsdag, december 13

fult ord

Jag säger inte att det här ordet är i samma avskyvärda klass som "pedofili" eller "massmord" men det är ett av de hemskare ord man kan använda för att beskriva något icke-dödssyndigt.

Det är ordet "PARMIDDAG".

Jag hatar det så innerligt och den utfrysning som det innebär. Just nu kan jag bara komma på svordomar för att beskriva vad jag känner, samt att

"PARMIDDAG" = MOBBNING.

En annan dag kanske jag skriver fenomenet de som har barn är mer värda än de som inte har det.


5 Comments:

Blogger pop my heart. said...

ja, men eller hur. så totalt jävla värdelöst (hah, du fick mig att svära :)) med parmiddagar. vad är syftet? att visa upp hur lyckad man är? som om alla singlar är misslyckade? neeeej. jag klarar mig tack. hellre singel och fri än upptagen med vemsomhelstbaramanslippervarasingel.

nu kom visst jag igång också.

det där barn-fenomenet är bra också. det är minst lika irriterande som "parmiddag". där har man ju alla som driver med en och säga att "det är ju bara att skaffa nån och sätta igång, det börjar bli dags nu!"

december 13, 2007 6:13 em  
Blogger pop my heart. said...

bara för att jag blev lite engagerad där så glömde jag kolla stavningen. haha.

december 13, 2007 6:14 em  
Blogger Guldet said...

Jag kan inte hålla med mer (än vad jag gör).

december 15, 2007 2:06 fm  
Blogger happy sally said...

jag känner fradgan i munnen bara jag tänker på det, herregud, vuxenmobbing, borde det inte finnas någon ombuds man för det? vi har ju Jämo och grejer, tycker det vore på plats att instifta en mot parmiddagar som fenomen också. jag hjälper gärna till att dela ut flygblad i nått köpcentrum eller så om du är sugen på bred aktion. Jag är extar tillgänglig 14 februari. Hail!

januari 21, 2008 11:39 fm  
Blogger happy sally said...

åh förlåt särskrivning, jisses, ombudsman, ombudsman, ombudsman...

januari 21, 2008 11:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home