tisdag, januari 30

Jobbet



Jag har headset. Det funkar inte så bra, så jag måste skrika om jag inte vill använda telefonluren, men jag har ett headset.

Jag har ett skrivbord, en dator, en telefonlinje och en jobbmail. Jag har inga inneskor, det måste jag skaffa, och vinterkängor. Det är kallt att springa omkring i Umbrosneakers i januari-Arvidsjaur.

Jag får göra mina egna roliga saker, undersöka vad jag vill, och mina kollegor gör innebandyns resultatlistor och en-katt-i-ett-träd-artiklarna.

Jag går ABF-kurs i akryl- och akvarellmålning tillsammans med mamma, moster samt en och annan tant. Igår var första träffen och när vi skulle packa ihop halv nio var det väldigt svårt sluta måla, trots att det bara var några fula liljor.

Men jag saknar kören och jag saknar bandet och jag saknar alla fina personer. Hoppas vi ses snart.

10 Comments:

Blogger Helena Hägglund said...

anna på arbetet. Strålande! Det verkar fint hörru, du kommer att lyfta tidningen till oväntade höjder!

januari 30, 2007 11:38 fm  
Blogger Flanellskjorta said...

hihihi, musen på vänster sida. i like!
du, själv saknar jag EN fin person...

januari 30, 2007 4:07 em  
Blogger VISION said...

är du vänsterhänt?

januari 30, 2007 9:26 em  
Blogger Jean-Lars said...

Skulle du inte haft gelé-rumpan där?

januari 30, 2007 11:46 em  
Anonymous Anonym said...

åh, massor av kreativitet som bubblar! ring mig imorgon mellan alla viktiga jobb. vill höra om resan.


kraaam

januari 31, 2007 3:02 fm  
Blogger Manis said...

Jag borde ha min gelerumpa faktiskt. Jag får ont i höger oftare, det är därför jag har den på vänster. Men jag klickar ändå med pekfingret!

januari 31, 2007 8:26 fm  
Blogger Viktorov said...

LOL! Du använder Apple ser jag. Äntligen har du fallit till föga! Ahh. Jag myser.

februari 01, 2007 4:45 fm  
Blogger Pernilla Berglund said...

hej gulle det var nåt sepe med din blogg så jag fick skriva till dig på min blogg. LÄS.

februari 01, 2007 11:00 fm  
Blogger Olle said...

hej ANNA! jag har också börjat med det här.. förresten tänkte jag att du ville se dem här så att du känner dig extra peppad!

http://www.norran.se/sektion_c.php?id=638102&avdelning_1=104&avdelning_2=0
http://www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=17761&arkiv=False
http://www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=18759&arkiv=False

februari 01, 2007 2:32 em  
Blogger Manis said...

Påminn mig om att länka till dig, Bice.

Och Viktor - ja, det är min nyköpta privata hemdator som jag har valt av egen fri vilja (OBS! IRONI) ;)

februari 05, 2007 11:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home