tisdag, februari 24

Till: info@goevent.se

Snälla Goevent,

de textrader jag citerar här nedanför är några av dem som Björn Rosenström kommer att vråla för full hals precis utanför mitt och många andras fönster i maj. Det handlar alltså om några tiotal meter! Vi kan alltså inte ens stänga in oss i våra egna hem för att slippa dessa ofta så kvinnoförnedrande texter (och ännu oftare innehållande porr i textform). Jag ber er att rannsaka er själva, försöka sätta er in i min situation och avboka Rosenströms framträdande. Jag tänker inte finna mig i denna påträngande kvinnoförnedring.

"Du ville pippa, men det ville jag helst slippa. (slippa)
Du drog ner mina brallor, men då slog jag dig på käften. (käften)
Du slet av dig din BH, och slängde fram dina tuttar. (dina tuttar)
Då klippte jag av dom, för jag tyckte dom var för långa. (långa)"

"Ragnar e översexuell,
sexuell, mot hans mor var han aldrig nåt särskilt snäll.
Incest e bäst, helt i Ragnars smak,
han hittade snabbt in i morsans bak.
Oj oj oj, va kul vi har, joddlade Ragnar när han red sin far.
Pappan grät, förtvivlad var, han kunde inte gå på flera dar.
...
Mamma e glad och pappa e glad men horan Anita e inte glad.
100 spänn per gång hade gett henne 30.000 i veckolön."

"En gök, en suck, ett skjut, ett sprut, en sömnig sats som rinner ut
...
Sen flyr du från hennes lägenhet och drar dig ner för avenyn,
Partyshortan stinker fylla, rök och damparfym."

"Så jag rökade
och jag gökade
och jag öppnade en bordell,
där uti kyrkträdgårdens gamla kapell.
Mitt liv stavas (fi)tta och rökheroin.
Här sitter ett förljuget och perverst prästasvin.
Mitt liv stavas (fi)tta och rökheroin
och jag har spridit smitta uti Ann-Kristin."

"Jag kom hem sent en kväll.
Jag hörde ett ljud som lät:
Åh, åh, åh, jag tror nog att det går.
...
Där låg min syster med hunden.
Han var av den allra fulaste ras,
Jag spydde i en vas. "

8 Comments:

Blogger Fran said...

Word!

februari 24, 2009 10:53 em  
Blogger Signe said...

säg att det inte är sant?!

februari 24, 2009 11:03 em  
Blogger Manis said...

Det är så som jag har läst. Katarina Gregersdotter uppmärksammade mig på saken genom ett inlägg i VF.

februari 24, 2009 11:19 em  
Blogger physalis said...

Alltså vilken djävla sorglig man. Fy fan vad frustrerat ledsen man blir!

mars 13, 2009 3:21 em  
Blogger Manis said...

Om man googlar honom dessutom så blir man mest kokande förbannad, inte så ledsen.

mars 13, 2009 3:25 em  
Blogger Joanna said...

b. lä.

mars 14, 2009 10:04 fm  
Anonymous Anonym said...

ja herregud jag förstår inte varför inte all humor som inte jag uppskattar är förbjuden?!"# ex., jag gillar inte parlamentet, men än så länge har det inte kommit någon lag mot parlamentet! helt sjukT! sen hörde jag en hiphopp låt på radion som jag inte tyckte om, jag skrev till polisen men dom ville inte utreda. men det värsta var nästan när det var någon house of metall! med en massa hemska texter som jag inte tycekr om. om vi bara kunde förbjuda lite fler saker skulle världen se bättre ut! vem tänker på barnen??! manis, kom med oss i hem och skola i kampen för korrekt humor!

juli 04, 2009 4:18 em  
Blogger Manis said...

Jag är så sjuk trött på folk som bara vågar säga vad de tycker när de inte behöver stå för det, alltså genom att inte berätta vad de heter. Jag är dessutom ännu mer trött på folk som tror att ett bra motargument är samma sak som att vara tonårstrotsig.

juli 04, 2009 4:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home