söndag, januari 25

Bilddagbok 1 (äntligen!)

Jag gillar att fota med mobilkamera för utmaningens skull. En del av mina sämsta bilder är mina favoritbilder. De jag har planerat att visa här är så många så jag måste göra det i etapper, annars kåm både ni och jag å bli TRÖTT på mig. Vi börjar resan för länge sedan, redan förra året, innan vi åkte på semester till olika länder. Länderna sparar jag till del 2. Det här har jag alltså gjort istället för att blogga:



Fotat vinterdagar som har så vackert blått ljus
att de gör sig väldigt bra på bild


Hittat förmodade Frimurar-släktingar i en medlemsförteckning
(sjukt lika pappas farfar + har släktnamn som Petter...)


(...och Mauritz)


Firat International Bad Hair Day (sammanslaget firande
med Bad Face Day, därav marshmallow-bluppen)*


Blandat spriter friskt på 60-årskalas


Gått på bra konserter som t.ex. Kungsbacka pianotrio


...Swedish Azz (Mats Gustafson)


...och ganska tråkiga konserter som Joshua Redman Trio
(Hardbop? Ehh ursäkta vad är grejen?)


...och Naked Caravan, snälla ni...?


Samt flyttat ut ur Palazzo Di Möglo och in i
Palazzo Grandesplendido, så underbart!




Välkomna tillbaka en annan dag, då åker vi till USA och Spanien.


* WINK WINK, Karlsson

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Aaah, möglet!

januari 26, 2009 11:01 fm  
Blogger iHanna said...

roligt med kort, men hellre ful fejja än bluppen - scary stuff! ser fram emot resan.

januari 26, 2009 7:32 em  
Anonymous Anonym said...

HAHA! Wink wink right back at ya, Östman! (Har som bekant varit på Filmfestivalen, och bodde hos den enda människan i modern tid under 55 som fortfarande saknar internetuppkoppling i lägenheten. Och inte såg ut att lida för det, vilket såklart var det mest upprörande av allt!!!) Nå, hoppas att ditt inlägg var en tribute till en utav de bästa Rockystrippen på senare år, som i sin tur är en tribute till typ det bästa Seinfeld-skämtet:

januari 30, 2009 2:15 fm  
Anonymous Anonym said...

"Har du rakat av dig fjunet?"

"Ja, det började bli lite frisyr över det hela, och det kan jag inte tolerera! Om man har hår har man bad hair days, och det har jag inte råd med! Jag har redan bad face days, bad personality days, bad clothes days, bad internet days, bad flyt days, bad poo days... bad sex days, bad food days, bad shoe days och bad everything days! Med rakad skalle är varje dag no hair day och så behöver man inte tänka mer på det."

"Den taktiken funkar inte kan jag säga dig, för jag har no hair day, no money day, no job day och no sex day varje dag och jag mår lika dåligt för det!"

"Nu blev det bad mood day..."

januari 30, 2009 2:16 fm  
Blogger Manis said...

Ivona Tinkle: jag försöker gilla Seinfeld, JAG FÖRSÖKER! Men ja. Min wink betydde att du skulle gräva i ditt minne och komma ihåg när du SKREV om din obefintliga frisyr istället för att visa upp den, vilket ledde till att jag vårdslöst kastade min handske i kommentarsfältet i din blogg! Tänkte att jag kunde utmana dig ännu mer på det här sättet. Aha!

januari 30, 2009 10:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Den vinken var jag med på, men jag försökte diskret att skjuta den under mattan eftersom din dåliga hårdag mer var hämtad ur typ Charlies änglar än Helena Bonham Carter i Frankenstein/Gary Oldman i Det femte elementet. Så visst ger det inspiration till en viss del, fast samtidigt är du "en av de där" som bara utmanar när du är väl medveten om att du kommer gå segrandes ur striden!

januari 30, 2009 4:00 em  
Blogger Manis said...

Bra. Tänkte väl det.

Du menar att jag kommer att vinna tävlingen om vem som har worst hair alltså? Tänkte väl det. Men om du vill diskvalificera den med ditt veto så har jag fler kandidater på lager!

januari 31, 2009 12:55 fm  
Blogger Manis said...

P.S. Den är faktiskt mycket mer Ozzy Osbourne än Charlies Änglar. Och Hanna, jag ser minsann inte så ofta ditt ansikte publicerat! Men du löser det med att titta ned eller beskära "lämpligt". ;) D.S.

januari 31, 2009 12:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home