torsdag, maj 22

Academic envy


Jag längtar så mycket efter att inte ha den här framför mig. Samtidigt vill jag fortfarande försöka göra den till något bra som får folk att tänka efter. Jag vill vara ledig och läsa de andras uppsatser men jag vill också att de ska ha nöje av min. Jag hoppas att det har gått bättre för dem än för mig, jag som mest har läst och läst och läst. Vissa av andrahandskällorna jag har hittat för så sjuka resonemang (både sjukt smarta och sjukt långsökta) att jag inte har kunnat slita mig från läsningen. Sartre till exempel hade en sjuk hjärna och översatt till engelska låter han som en skäggig barfotakille från Haight-Ashbury.

Nåja, jag behöver bara skriva i fem dygn till. Får se om jag hinner duscha eller sova, men kl tolv natten till onsdag är jag skrivfri! Då vill jag ungås och åka ut och skåda igen.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

hah! men jag kan ju int zooma in...

maj 26, 2008 5:48 em  
Blogger M said...

Jag skriver också examensarbete...skittråkigt. SKITTRÅKIGT.

maj 26, 2008 6:49 em  
Blogger Manis said...

Jag älskar ju egentligen det här, det blir bara lite mycket såhär mot slutet.

Man kan inte zooma in Petter för jag har gjort skärmisen så man inte kan det!

maj 27, 2008 7:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home