onsdag, september 3

Mysterium

I måndags hände konstiga saker när jag var ute och försökte motionera. Förutom att jag upptäckte att min kropp slutat ta upp syre sedan jag klarade uppkörningen så gjorde jag andra upptäckter just på grund av att jag promenerade istället för att springa. Trots avsaknaden av rönnbär på andra ställen hittade jag ett träd som tror att det blir en kall vinter. Iiih! Jag som har skaffat engångslinser för att jag ska kunna ha mina glasögon jämt. Det här trädet dignar av små bär som säger att brillorna kommer att frysa fast i mitt ansikte. Vilket träd har rätt?


Jag hittade även ett annat ännu större mysterium. En massgrav, men inte så smart dold som de riktiga hemska i Bosnien eller Kurdistan och därför misstänker jag en katt eller kanske ett fönster. Dessa mumier låg två meter ifrån varandra.

Lövsångare


Svartmes


När jag började springa igen igår så fann jag endast Två Stora Svampar. Astråkigt.

Två stor svamp tack

5 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Åh vilka fina bilder. Jag måste skaffa din mobil!!! En likadan asså.

Och du, jag vill ha fler blogginlägg i denna serie: Manis Motionerar.

september 03, 2008 11:08 em  
Blogger Manis said...

Det märks att jag har skaffat bra mobilkamera ja! Men jag tror att du helt enkelt bara behöver din fina mobilkamera och Photoshop. Hardware + software = perfect marriage.

Jag kan lätt lägga upp lite svett från min ENERGY ZONE! Speciellt när Helena har shoppat skor till mig i SF.

september 03, 2008 11:45 em  
Blogger Viktor Öland said...

kolla vingbanden! det är en svartmes på den nedre bilden.

september 04, 2008 8:10 fm  
Blogger Manis said...

MEN MEN! Jag som tyckte att jag kollade så noga på hela stackars tufsiga fågeln. Stackars okände soldat.

september 04, 2008 10:13 fm  
Blogger Manis said...

Ja, nu ser jag. Den har små diamanter på vingarna, men den lilla kilen som går ned bakom ögat syns inte. Jag såg ingen vit nackfläck heller. Tack Facit!

september 04, 2008 10:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home